Jsme příspěvková organizace zřízená obcí Úžice.
Charakteristika
Mateřská škola vykonává činnost jednotřídní školy a školní jídelny – výdejny. Obědy dováží provozovatel stravovacích služeb, dopolední a odpolední svačiny si MŠ obstarává sama.
V MŠ je vzděláváno v souladu s kapacitou a povolenou výjimkou od zřizovatele celkem 28 dětí ve smíšené třídě ve věku od tří do šesti let, s odkladem do sedmi let.
Jsme mateřská školka, která se nachází na kraji obce Radvanice v klidném místě mimo rušnou komunikaci. Vzhledem k poloze obce a jejím krásám využíváme vycházky do blízkého okolí, kde jsou lesy, louky, rybníky, potok a zvěř. To vše je vhodné k rozvíjení a prohlubování znalostí, dovedností v environmentální oblasti.
Naše škola se vyznačuje rodinným prostředím, poskytujeme dětem i jejich rodičům tvůrčí prostředí, herní pohodu, harmonické vztahy, nové zkušenosti a dovednosti s důrazem na rozvoj samostatných a zdravě sebevědomých dětí, aby byly schopny se učit prožívat a chápat svět kolem sebe, měly chuť poznávat, samostatně tvořit a přemýšlet. Uplatňujeme alternativní metody vzdělávání, které jsou nám blízké.
Vize naší MŠ
Trénovat účinnou přirozenou komunikaci dětí v rámci (spontánní nebo řízené) hry, která umožní nenásilnou formou chápat vztahy ve skupině, naučí dítě vyhrávat a prohrávat, přijímat pravidla, pečovat o menší a mladší, prosadit se. Hra je nejvýznamnější aktivitou předškolního dítěte, proto je potřeba zahrnout hru do většiny každodenních aktivit.
Rozvíjet osobnost dětí prostřednictvím hudby, která přispívá k rozvíjení slovní zásoby, kognitivních schopností, ke správnému držení těla, vede ke správnému dýchání, k předávání informací a k prožívání pozitivních pocitů dítěte.
Zprostředkovávat dětem pocit propojení s přírodou; „Našlapuj po zemi lehce“ snaha vést děti k úctě ke všemu živému – k člověku, k živým tvorům a ke krajině.
Podporovat rozvoj fantazie, samostatnosti, kreativity, posilovat přirozené city, které směřují k rozvíjení poznání jako je zájem, zvídavost, objevování něčeho nového pomocí estetického vnímání, cítění a prožívání.